Strategie | concept | branding | design
Deze opdracht is uitgevoerd voor het evenementenbedrijf ‘ArtPub’. Deze branding opdracht heb ik als afstudeerproject ingeleverd bij mijn opleiding Communication & Multimedia Design.
Ik heb zelf gewerkt aan de brand identity. Ik heb hiervoor onderzoek gedaan, heb sessies ingepland met de doelgroepen, heb een concept ontwikkeld en heb alle onderdelen van brand book gemaakt. ArtPub liep er tegenaan dat zij, wanneer zij nieuwe evenementen zouden aanbieden, deze niet goed overgebracht zouden worden richting de juiste doelgroep, vanwege de branding.
Het concept ‘Familie’ staat voor de banden die alle labels onderling hebben en omschrijft het gevoel van het hebben van een overkoepelend label genaamd ‘Pub Events’. Het gevoel van familie wordt overgebracht door gebruik te maken van een dynamic identity element namelijk ‘vlekken’.
Ik heb een brandbook ontworpen voor Pub Events zodat zij richtlijnen hebben om op een gemakkelijke en laagdrempelige manier de doelgroep kunnen bereiken.
In het primaire logo van Pub Events zijn alle onderdelen van dit overkoepelende merk zichtbaar. Zo spelen ook ArtPub, QuizPub en FoodPub een rol in Pub Events. Tevens zal er ingespeeld worden op de nieuwsgierigheid van de doelgroep.
Rekening houdend met de verschillende klantreizen, de plekken waar een logo zichtbaar is en de naamsbekendheid van het merk ArtPub is er dus voor gekozen om naast een primair logo, ook een secundaire logo’s toe te voegen. Deze dienen uitsluitend alleen gebruikt te worden wanneer gesproken wordt vanuit één van de labels.
Om te laten zien hoe bovenstaande brand identity online zou werken, heb ik een prototype van de nieuwe homepagina ontworpen in deze stijl.